REIZDAN PROŠIRENI TROSTRUKI CD BOX ‘RIJEČKI NOVI VAL’ SA 70 SNIMAKA
Na antologiji se nalaze audio zapisi izvođača koji su obilježili riječku rock-scenu među kojima su Paraf, Termiti, Mrtvi kanal, Laufer, Grad, Denis & Denis, Xenia, Cacadou Look, Fit, Ogledala, Kaos, Istočni izlaz, Grč, VIA Viktor Kunst, Let 3 i i mnogi drugi
Ultimativna antologija riječke rock punk i novovalne scene ‘Riječki novi val‘ u formatu trostrukog CD boxa opet se nalazi u prodaji, ovog puta u obnovljenome i proširenom izdanju. Antologija sadrži 70 odabranih snimaka najistaknutijih 35 izvođača riječke rock-scene u to doba. Snimke su zabilježene između 1977. i 1989. godine što odgovara trajanju ekstenzivnih novovalnih strujanja u Rijeci.
Na antologiji se nalaze skladbe bendova koji su obilježili period i scenu, a među kojima su Paraf, Termiti, Mrtvi kanal, Laufer, Grad, Denis & Denis, Xenia, Cacadou Look, Fit, Ogledala, Kaos, Istočni izlaz, Grč, VIA Viktor Kunst, Let 3 i i drugi. Osim izvanvremenskih uspješnica (Paraf: ‘Narodna pjesma’, Termiti: ‘Vjeran pas’, Denis & Denis: ‘Program tvog kompjutera’, Laufer: ‘Moja voda’, Cacadou Look: ‘Sama’, Xenia: ‘Troje’, Grad: ‘Ima li nešto’, Fit: ‘Mačka’, Grč: ‘Noćas se Beograd pali’, Ri-Val: ‘Učinimo nešto’…) antologija sadrži raritetne studijske, demo i live-zapise riječkih izvođača. Tako se samo na ovom izdanju nalazi pjesma Laufera ‘Ljubav je bol’, posljednja pjesma Denis & Denis dok je Marina Perazić bila u postavi ‘Braća Grimm i Andersen’ te rijetka snimka kultnog riječkog benda Istočni izlaz ‘Plava koverta’ koju je otpjevao frontman Parafa Valter Kocijančić.
Poslušajte najavni singl za reizdanje Riječkog novog vala:
Nakon 13 godina i rasprodane inicijalne naklade, ‘Riječki novi val’ stiže s novim grafičkim oblikovanjem, novim fotografijama i u novom pakiranju: zatvorenome kartonskom boxu. Bogati booklet sadrži i proširenu kronologiju riječkog novog vala, kao i nove bilješke. Autori bilješki bili su urednici i novinari magazina Val koji je prvi sustavno pisao o punku u Jugoslaviji i bio medijska platforma riječke rock-scene: Aldo Milohnić, Edi Jurković, Ivan Molek, Goran Ušljebrka, Velid Đekić, Goran Lisica Fox i Bojan Mušćet.
Bojan Mušćet je i urednik reizdanja o kojem ističe: “Trostruka CD antologija Riječki novi val jedinstven je diskografski dokument koji govori o desetgodišnjoj živosti iznimne rock-scene na području bivše Jugoslavije. Izrada te antologije instantno je ujedinila sve sudionike scene, od neposrednih rock pregalaca do novinara i fotoreporetera koji, premda zemljopisno udaljeni, nisu štedjeli svoje resurse kako bi antologija na uvid pružila relevantnu bilješku o karici koja je nedostajala u ex-jugoslavenskoj diskografiji popularne glazbe. Upravo taj entuzijazam odražava i onaj iskonski duh punka kakav je prepoznat na globalnoj razini.”
Fotografije Damira Krizmanića Krize, Nikice Petkovića, Valtera Peculića, Darka Bjelobabe, Srđana Vrančića Vrane i drugih Valovih fotografa nadgradile su ovo izdanje transformiravši ga u jedinstveni dokument prijeratne Rijeke. Tako ‘Riječki novi val’ na originalan način dokumentira važnost riječke rock scene i reminiscira sjećanje na jedan od najuzbudljivijih riječkih medija – Val koji je zahvaljujući monografiji Edija Jurkovića ‘Kad je život bio novi val’, websiteu val.com.hr, novom broju i intenzivnoj aktivnosti na društvenim mrežama opet aktivan. Također, predstavlja praktičan leksikon sa svim podacima o riječkom novom valu: upravo na način na koji se on i razvijao.
Foto | Termiti
O fenomenu riječke punk i novovalne scene koja se prezentira na ovoj antologiji pisali su mnogi, jedan od autora bilješki, poznati publicist Ivan Molek je zapisao: “Riječki novi val, dakle, nema historiografskih ambicija u punom i aktualnom smislu riječi; daje antologija kojim slučajem i bila zamišljena s tim ciljem, tada bi ona morala neophodno zahvatiti kontekst koji nadilazi okvire gradske scene. A to znači pozabaviti se prikazom kako su predstavnici riječke scene bili prihvaćeni u drugim gradskim scenama, i obrnuto, kakvim argumentima te, ne najmanje važno, koji su pri tome bili ulozi u igri. Za takav posao ni razmjerno opsežna popratna knjižica nije dovoljna. Namjesto toga, ova si je antologija postavila za cilj ono što antologije uopće čini antologijama: ne baviti se boljom ili lošijom prošlosti, nego iz tzv. povijesne građe ponuditi izbor, i to za ovo današnje vrijeme.”
Rijeka ima atribut rock-grada upravo zbog snažnoga djelovanja naraštaja glazbenika od šezdesetih godina. No, punk je najzaslužniji za dobivanje takvoga atributa s obzirom na demokratičnost jer je omogućio da se glazbene ideje prezentiraju baš na svakome koraku. Ovakav jedinstveni image imaju rijetki gradovi u svijetu, npr. Manchester u Velikoj Britaniji ili Seattle u Sjedinjenim Američkim Državama. Novi val i punkerski pokret obilježili su Rijeku više nego bilo koji drugi grad u Hrvatskoj, a posljedice ’subkulturne revolucije’ osjete se i dan-danas. Rijeka je zbog ukorijenjenosti alternativne kulture u identitet grada prepoznatljiva u čitavoj državi, pa i šire. Riječku scenu toga vremena nije činila samo glazba iako je ona bila pokretač, već je to jednostavno bio stil života, od glazbenika u prvom redu preko likovnjaka, dizajnera, pa sve do fotografa i snimatelja. ‘Riječki novi val’ zvučna je aureola toga razdoblja.
Promocija izdanja najavljena za srijedu 14.7. u riječkom Dallas Music Shopu odgađa se uslijed stupanja na snagu novih epidemioloških mjera u Primorsko-goranskoj županiji. Iako je promocija odgođena, posebna promo akcija se produžuje za tjedan dana – do 21. srpnja po povlaštenoj cijeni od 159 kuna možete kupiti ovo bogato, dopunjeno reizdanje uz koje dobijete RNV majicu na poklon.
Upravo ta antologija stoji uz bok ponajboljim kompilacijskim ostvarenjima u regiji, objavljenima od osamdesetih među kojima su i ‘Paket aranžman’ te ‘Novi punk val 78-80’.
Foto | Denis & Denis
Mnogo je redova ispisano o ovom posebnom i vrijednom izdanju, kao i crticama iz bogatih života sudionika Antologije. Tako je između ostalih Anđelo Jurkas rekao: “Da nema pokretača Dallasa Gorana Lisice Foxa i njegove izdavačke rijekocentričnosti bili bismo siromašniji za bogato opremljeni trostruki CD dokumentiranja novovalne, rockerske, punkerske prošlosti Rijeke. Zbog ovog se dokumenta o Rijeci ne može govoriti kao zagrebačkom slijepom crijevu ne samo po pitanju novog vala, već razvoja cjelokupne glazbene scene. Na tri su CD-a poredani su pomno i pažljivo izabrani poznatiji i nepoznatiji predstavnici sirove snage tadašnje mladeži koja nije osobito s oduševljenjem drukala za socijalizam buneći se istovremeno sa zapadnjačkim role modelima protiv svega onoga što im se činilo da vrši presiju na njihova generacijska općenja. I tako nastade fiumanski bunt. Za kojeg znate kroz rad Parafa, Termita, Leta 2 kao preteča Trojke, Laufera, Grada, pop ogranka Xenie, Denis&Denis, Cacadou Look ili Fit, do duboke alternative u radu Grča ili Transmisie.”